• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 12.01.16, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Michal plaanib erastada 5 riigifirmat

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles, et riigil on plaan, milliseid ettevõtteid võiks lähiaastatel erastada, liita või kuhu kaasata partnereid.
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
  • Majandus- ja taristuminister Kristen Michal. Foto: Jaanus Lensment/Postimees/Scanpix
Ettevõtted, mida võiks viia börsile või millest võiks mingi osa erastada, kaasata partnereid või liita, võiksid Michali nägemuses olla Eesti Teed, Omniva, EVR Cargo, Metrosert ja Teede Tehnokeskus.
Hädamüüki ei taha Michal riigiettevõtetes korralda, kõik peab olema läbi mõeldud. „2017. või 2018. aastal võiks Eesti Teed erastamisele minna, Omniva on leidnud partnereid ja lähikuudel selgub ka selle ettevõtte saatus, kui valitsus arutab laiemalt riigi omandipoliitikat puudutavat,“ ütles ta.
Mis puudutab Eesti Energiat, siis Michal ütles, et tema jääks eriarvamusele nendega, kes soovivad seda erastada.
„Eestil on 36 riigiettevõtet, nendest 20 on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valduses ja 6 rahandusministeeriumi haldusalas. Kui vaadata neid MKMi ettevõtteid, siis on pilt üsna kirju,“ rääkis Michal täna advokaadibüroo Sorainen ärihommikul.
Kuhu me peaksime jõudma? „Osa ettevõtteid läheb ühte gruppi ehk holding'usse, ehk sellest saab kontsern, kuhu kuuluvad ettevõtted, mida ühendab üks taristu,“ selgitas Michal. Sinna peaksid minema Michali sõnul Tallinna Sadam, Saarte Liinid, Eesti Loots, Eesti Raudtee, EVR Cargo ja Tallinna Lennujaam.
„Tegemist on sarnaste ettevõtetega, kellel on sarnane äriloogika,“ sõnas Michal. „Seega me loome transpordikontserni.“
Tema sõnul on eesmärk luua juhtimissünergia, terviklik teenus piirist piirini, samas ka parandada finantsvõimekust ja kokku hoida kulusid. „Moodustame ühenduslüli poliitilise ja ärijuhtimise vahel. Loodetavasti on see ettevõtetele oodatud sündmus,“ tõdes Michal.
Minister märkis, et ühinenud ettevõtted suudavad ka likviidsust paremini korraldada. „Üks osa nendest ootustest, miks me seda teeme, on avalik huvi ja maksumaksjate huvi, et riigiettevõtteid võiks paremini kontrollida,“ märkis Michal ning meenutas mullust Tallinna Sadama juhtumit. Plaan on tuua valdusettevõtete tasandile nii finants- kui ka sisekontroll, tõdes ta.
Maksumaksja huvides on, et juhid vahetuksid, ja see on Michali sõnul ka reformi üks eesmärke.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele